Riksteatret identitet

7826 c7b21 original
7827 583e7 original
7828 9e890 original
7829 203f7 original
7830 6b605 original
Sendt inn av
Bleed AS
Kunde
Riksteatret
Riksteatret ønsket å fornye seg og reposisjonere merkevaren for å nå flere teater- og kulturinteresserte over hele landet. Teatret har et stort potensielt publikum som ikke kommer på forestillingene. Med deres visjon "store opplevelser og fulle hus" ønsker Riksteatret å skape mer entusiasme rundt teater. Basert på en grundig analyse av kundereisen har Bleed utarbeidet en helhetlig plan for hvordan Riksteatret skal utvikle både merkevaren og kundeopplevelsen fremover. Det visuelle konseptet for Riksteatrets identitet er basert på en plakatvegg. En tidløs formidler av informasjon, like aktuell idag som for hundre år siden. Detaljer fra en plakat har formet logoen, der bokstavene R,I,K og S representerer opphengsmetoden, og plakatens kant er gjengitt ved en kraftig ramme. Logoen er dynamisk og opptrer som en tydelig avsender, samtidig som den gir rom for ulike uttrykk per oppsetning. Det er mye «stivnet» kulturelt snobberi rundt teater. Derfor har det vært et poeng i å vinkle identiteten vekk fra «kulturtantene» for å skape et mer direkte uttrykk som også kan treffe yngre menn. Vi har reposisjonert merkevaren til et kontemporært og offensivt teater med synlig lang historie.

Bidragsytere

  • Ludvig Bruneau Rossow
    Grafisk Design
  • Dag Solhaug Laska
    Kreativ leder
  • Kjell Reenskaug
    Annet (må beskrives)
  • Marie Steen
    Prosjektleder