Ringnes' Runde Bord

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
Ringnes
”Vi har en visjon om å lage en øl til hele Norge, en ekte norsk pilsner.” Slik startet eventyret til Ellef og Amund Ringnes, i et lite bryggeri på Grünerløkka. I over hundre år har Ringnes servert den originale norske pilsen, foretrukket av nordmenn flest. En voksende interesse for øl har derimot lokket nordmenn over til nye varianter, og den trofaste Ringnes-pilsen har blitt satt på sidelinjen. Ringnes bryggeri har spilt en stor rolle i norsk ølkultur og sitter på en lang og rik historie som ikke er blitt ordentlig fortalt – før nå. Under Øya 2014 inviterte Ringnes til ølsmaking rundt Ringnes’ Runde Bord; et massivt, håndlaget eikebord med roterende flater som forteller bryggeriets rike historie. Med god historiefortelling gjennom selve bordet og Ringnes sin bryggerimester, samt telt, ølgutter og ølutsalg som spilte konseptuelt på lag med resten, satte vi en helhetlig ramme på aktiviteten. Gjennom hele festivalen fyltes plassene rundt bordet av ølentusiaster som fikk lære om Ringnes’ sterke historie og smake på et utvalg pils fra Ringnes. Dette skapte en ny måte å kommunisere med målgruppen på for Ringnes sin del. Med en helt unik opplevelse, fikk forbrukeren en meningsfylt interaksjon med en merkevare som ikke kan markedsføres på tradisjonelt vis. Det kan også nevnes helt til slutt at Ringnes aldri har solgt mer øl på Øya enn de gjorde i 2014.

Bidragsytere

  • Christian Kjellsby
    Ansvarlig hos kunde
  • Jarle Ring
    Konsulent
  • Marianne Lund
    Prosjektleder
  • Ida Rogde
    Art Director
  • Mari Krokan
    Tekstforfatter
  • Jarle Wathne Johansen
    Grafisk Design
  • Just Cruzin' Production AS
    Annet (må beskrives)
  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Edmond Yang
    Grafisk Design