Rivjernets tid er forbi

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Tine
Medieplassering
TV2
Ferdig revet ost har rykte på seg for å være av dårlig kvalitet – i mange tilfeller med rette. Mange av de ferdige revede ostene, er ikke en gang ekte ost. Skal folk ha GOD revet ost, tar de en vanlig Jarlsberg og river den selv. TINE har ekte oster som Jarlsberg og Norvegia i sine pakker revet ost, og har forbedret rivningsgraden. Dermed er revet ost fra TINE like god som når du river Jarlsberg’en selv. For å endre oppfatning til “like god som hjemmerevet”, skulle vi med packshotfilmer vise nytt design og fortelle at osten er grovere revet. Vi ønsket å utfordre hva packshotfilmer kan være. Dette er jo gode nyheter for alle som er glad i ost – men dårlige nyheter for den som til nå har vært sjef for å rive ost på kjøkkenet – nemlig rivjernet. Og TINE revet ost trengte å finne sin identitet gjennom et unikt fortellergrep. Det er blitt vanlig i denne kategorien med animerte 3D-produkter. Men vi ønsket å understreke det EKTE ved å være tro mot det ekte også i gjennomføring. Derfor skapte vi et univers der ekte produkter spiller hovedrollen, og ingenting er 3D-animert. Samtlige filmer er derfor laget med stop motion, og alle bevegelser i filmene er skapt for å være troverdige i forhold til produktenes virkelige fysikk.

Bidragsytere

  • Carina Laurhammer Lindberg
    Tekstforfatter
  • Håvard Nærdal
    Art Director
  • Marit Høvik Hartmann
    Konsulent
  • Carina Llado
    Prosjektleder
  • Beril Holte Rasmussen
    Byråproducer
  • Knut B. Jensen
    Producer
  • Magic8
    Produksjonsbyrå
  • Jesper Kouthoofd
    Regissør
  • Pål Fasseland
    Ansvarlig hos kunde