Salat

34587 512bb original
Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
McDonald's
Fast-food har som kjent et dårlig rykte når det kommer til kvalitet. McDonald’s har imidlertid de aller strengeste kvalitetskrav til sine underleverandører. Da er det viktig at dette også reflekteres i hvordan maten presenteres. Det inkluderer selvfølgelig forpakningen maten blir servert i. Og når McDonald’s skulle lansere sin nye pastasalat ble vi raskt oppmerksomme på produktets eksisterende pakningsdesign. McDonald’s har vanligvis tydelige føringer på hvordan deres produkter skal fremstå, og mye av designet blir gjort sentralt for hele det europeiske markedet. I dette tilfellet så vi dog et såpass stort forbedringspotensial at vi i samråd med kunden valgte å utforme et eget alternativ som kunne utfordre den internasjonale versjonen. Vi valgte å håndtegne ingrediensene og bruke illustrasjonene som grunnlag for designet. Dette ga produktet en mer organisk fremtoning og løftet kvalitetsinntrykket betydelig, sammenlignet med den gamle pakningen.

Bidragsytere

  • Audun Stien
    Grafisk Design
  • Joachim Andreas Haug
    Art Director
  • Silje Linge
    Prosjektleder
  • Helene Egeland
    Illustrasjon
  • Mari Husby
    Ansvarlig hos kunde
  • Helen Selberg Johansen
    Konsulent
  • Mette Vonen
    Ansvarlig hos kunde