Sandnes Garn Visuell Identitet

8346 3b32e original
8347 5a788 original
8348 bb87c original
8349 39eec original
8350 81e2b original
8351 14aa6 original
8352 8ad4d original
8353 d0029 original
Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Sandnes Garn
Sandnes Garn er en tradisjonsrik, norskeid garnprodusent med røtter tilbake til 1888. De hadde en rasjonell og teknisk måte å kommunisere på. Målet var å skape en revitalisert og mer moderne merkevare, skille seg fra konkurrentene og det etablerte kategorispråket samt ta eierskap til mer emosjonelle verdier. Sandnes appellerer til en voksen målgruppe. Med en revitalisert profil ønsket Sandnes Garn å favne nye yngre målgrupper og ta markeds andeler i dette segmentet.. Sandnes Garn skal bli en moderne aktør som driver kategorien fremover. Å strikke handler om kreativitet, varme, skaperglede, håndtverk og tradisjon. Med dette som utgangspunkt utviklet vi konseptet ”by me”. Sandnes Garn representerer tradisjon og kvalitet. De er en leverandør av muligheter til sine kunder – så de kan skape sine egne individuelle uttrykk. I den grafiske profilen gjenspeiles dette ved bruk av label som et grafisk element. Vi har tilført letthet og modernitet i logoen da navnet er tungt i seg selv. Videre har sanselighet og varme kombinert med ”edge” og modernitet vært viktig. De vanligste strikketeknikkene, rett og vrang etterlater seg et karakteristisk mønster. Vi har utviklet to grafiske element som gjenspeiler dette. Det gir en tydelig link til håndtverket og tilfører egenart til Sandnes Garn.

Bidragsytere

  • Lena Stølen
    Konsulent
  • Eva-Cecilie Finstad
    Prosjektleder
  • Rikke Hatlo
    Grafisk Design
  • Kristine Lillevik
    Grafisk Design
  • Hege Tufte Larsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Harald Mjølne
    Ansvarlig hos kunde