Sånn gjør du en traktor kjent

Sendt inn av
Nova Vista AS
Kunde
Nellemann Machinery AS
I 2021 fikk vi i oppdrag av Nellemann Machinery å relansere og gjøre traktormerket Kubota kjent på det norske markedet. Selv om Kubota er et av verdens største traktormerker, har kjennskapen og kunnskapen i Norge vært begrenset. Bransjen er preget av få aktører med store markedsandeler og ekstrem merkelojalitet som går i arv. Målet til Nellemann Machinery for 2022 var å nå både landbruket og park- og anleggsbransjen, og å bidra til økt rekruttering. Nellemann Machinery ønsket dessuten å bli oppfattet som en annerledes aktør, og bli lagt merke til utover de tradisjonelle målgruppene. Vi hadde allerede etablert Pilgaard Maskin, og Petter Pilgaard fungerte som representant for park- og anleggsbransjen. Via Pilgaard fortalte vi historien om at anleggsbransjen er for alle, vi fikk snakket om et traktormerke på en annerledes måte, og sørget for at folk vet hvilken traktor som gjelder. I 2022 arrangerte vi konkurransen Traktorbryllupet, hvor vi fant heltene våre for landbruket. Med kombinasjonen Petter Pilgaard & Vendela Kirsebom + Lothepus + Ida & Even, vinnerne av Traktorbryllupet, har vi nådd ut til begge målgruppene. Tekst- foto- og videoproduksjon har truffet godt i begge målgrupper, året gjennom. I tillegg til dette har vi fulgt opp viktige events i bransjen og produsert en produktkatalog.

Bidragsytere

  • Petter Gjelsnes
    Leder PR og innhold/Kundeansvarlig
  • Silje Bekkelund
    Prosjektleder
  • Christelle Ravneberget
    Kommunikasjonsrådgiver/tekstforfatter
  • Espen Ferbu
    Rådgiver
  • Kenneth Lauveng
    Designer