Scandic Vulkan

Sendt inn av
Concept Communication
Kunde
Scandic Hotels
Medalje
Gullblyanten 2011
Diplom, Reise, transport og turisme
Scandic skulle bygge sitt nye hotell, Scandic Vulkan, midt i det nye og til dels ukjente Vulkan-området mellom St. Hanshaugen og Grünerløkka, men hadde ingen klar strategi om hva hotellet skulle være og hvem som skulle bo der. Vi ønsket å være med på å bygge et hotell som skulle bli noe mer enn et sted man bare skulle spise og sove, men også et hotell man kunne bruke 24 timer i døgnet. Men i motsetning til byer som Stockholm og København, har vi ikke noe tradisjon i Oslo på å bruke hoteller som møteplasser og sosiale arenaer. Dette arbeidet dokumenterer hvordan vi la til rette for dette, hvordan vi fylte hotellet med forskjellig innhold, og hvordan vi kommuniserte strategisk og målrettet med de ulike målgruppene vi definerte.

Bidragsytere

  • Tine Birkeland
    Konsulent
  • Kristina Schaathun
    Prosjektleder
  • Marina Staubo
    Prosjektleder
  • Ingvild Moen
    Annet (må beskrives)
  • Fredrik Østbye
    Annet (må beskrives)
  • Erik Johnsen
    Filmfotograf
  • Trygve Lorentzen
    Annet (må beskrives)
  • Bjørnar Westbye
    Kreativ leder
  • Kristian Strømme
    Annet (må beskrives)
  • Axel Huus & Kristine Schaug
    Ansvarlig hos kunde
  • Lene Jørgensen
    Annet (må beskrives)
  • Eivind Stoud Platou
    Annet (må beskrives)
  • Petter Nyquist
    Grafisk Design