Scandic Vulkan

Sendt inn av
Concept Communication
Kunde
Scandic Hotels
Scandic Vulkan er første hotell ut av en lang rekke hoteller som skal bidra til å reposisjonere Scandic-kjeden i det norske markedet. For Scandic Vulkan var det viktig å treffe yngre, mer urbane målgrupper enn hva de tidligere har kommunisert med. Case-filmen dokumenterer hvordan vi har jobbet med å gi Scandic Vulkan en tydelig profil som en kreativ møteplass og smeltedigel med puls 24 timer i døgnet. Det var dessuten viktig å fylle hotellet med et innhold som appelerer til omgivelsene på Vulkan-området, som blant annet innholder en rekke kulturinstitusjoner, Westerdals School of Communication, Dansens Hus, en ny mathall m.m. For Scandic-kjeden blir også det nye hotellet et foregangshotell på hvordan de ønsker å bygge sine hoteller i fremtiden.

Bidragsytere

  • Trygve Lorentzen
    Annet (må beskrives)
  • Tine Birkeland
    Konsulent
  • Kristina Schaathun
    Prosjektleder
  • Marina Staubo
    Prosjektleder
  • Lene Jørgensen
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Strømme
    Annet (må beskrives)
  • Kristine Schaug & Axel Huus
    Ansvarlig hos kunde
  • Erik Johnsen
    Filmfotograf
  • Eivind Stoud Platou
    Annet (må beskrives)
  • Bjørnar Westbye
    Kreativ leder
  • Fredrik Østbye
    Annet (må beskrives)
  • Ingvild Moen
    Annet (må beskrives)
  • Petter Nyquist
    Grafisk Design