Skittles lansering

48446 d8b2e original
Sendt inn av
JCP PR & Advertising
Kunde
MARS Nordic
Medieplassering
Instagram, Facebook og OOH
Skittles har eksistert i det utenlandske kommersielle markedet siden 1974. Små, myke fruktpastiller med den klassiske s-en på. Men i Norge har Skittles kun vært å få kjøpt i svært få utvalgte utsalgssteder. I 2018 var tiden endelig kommet for å offisielt lansere Skittles i Norge, og nordmenn kunne endelig få kjøpt de berømte fruktpastillene hvor som helst i landet. JCP fikk i oppgave å utvikle en lanseringskampanje som fornorsket den store amerikanske merkevaren, og gjøre den relevant og gjenkjennelig for nordmenn, spesielt blant den yngre generasjonen, ved å involvere nordmenn og den norske kulturen. Kampanjen måtte gi effekt umiddelbart for å sikre listing i dagligvarekjedene for 2019. Lanseringen var februar/mars. Kaldt, mørkt og trist, med frosne nordmenn som stort sett bare titter ned i bakken mens de småløper for å komme seg fort hjem og inn i varmen. Skittles er det perfekte brandet til å skape litt lys og glede under denne litt kjipe tiden som de fleste nordmenn kjenner seg igjen i. Vi ville få menneskene i Rjukan og dem som så filmen på nett til å stoppe opp, smile og lyse opp hverdagen deres – på ekte Skittles-vis.

Bidragsytere

  • Hanna Lundell
    Ansvarlig hos kunde
  • Christian Alfsen
    Konsulent
  • Trine Olsen
    Prosjektleder
  • Eirik Moldal Andersen
    Tekstforfatter
  • Marius Hanstad
    Art Director
  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Birgitte Christensen
    Annet (må beskrives)
  • Brita Flottorp
    Prosjektleder
  • Kandidat
    Produksjonsbyrå
  • Manuela Pacheco
    Grafisk Design