Smak litt på den du

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Brynild
Medieplassering
Pos+ Storby Total med DRP, Digital Adshel POS Storby(DAP), JCDX og Clear Channel
Dent er en kjent norsk pastill som litt for ofte befinner seg i skyggen av store internasjonale aktører med høye albuer i butikk og store budsjetter i media. Läckerol, Doc og Fisherman’s Friend hadde plassert Dent på fjerdeplass i markedet, og færre og færre plukket med seg Dent når de var i butikken. Oppgaven var å gi Dent en tydelig stemme i markedet, da den var i ferd med å gå i glemmeboka for de fleste. Pastiller er noe som tygges gjennom dagen, ofte motivert av frisk pust, men også bare for å ha noe godt i munnen mens tankene vandrer. Det er her vi ville plassere Dent, som en som setter smak på omstreifende tanker. Gjennom annonsene ga vi folk små og store forundringer de kanskje ikke hadde tenkt på, men som ville smakt enda bedre med Dent. Da vi ville treffe folk i typiske ventesituasjoner, så ble utendørs (adshell og buss/trikk) hovedmediet., i tillegg til magasin, avis og Facebook.

Bidragsytere

  • Stian Birkelid
    Art Director
  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Anne Hildremyr
    AD-assistent
  • Torunn Mjølner Akselsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Line Friberg
    Prosjektleder
  • "Jappa" Jan Petter Ågren
    Art Director