Smøre tjukt på

Sendt inn av
TRY
Kunde
Fjordland
Medieplassering
Tv og web
Bremykt hadde vært borte fra tv-skjermen i mange år. Nå ønsket de å komme tilbake og styrke merkevaren, ikke minst for å demme opp for andre tilsvarende produkter som kan komme i fremtiden. Lavkarbo og naturlige råvarer er veldig i vinden for tiden. Og fett er nærmest friskmeldt. Det passer et produkt som består av mest smør. Dette har aldri vært kommunisert tidligere for Bremykt. Derfor var briefen å få frem at Bremykt består av smør (70%) og rapsolje (30%). Og ingen ting annet. Konseptet skulle også få frem matgleden. Resultatet ble en filmkampanje med den kreative oppsummeringen: ”Det er lov å smøre litt tjukt på” som både refererer til den kreative løsningen og en appell om å kose seg. Kampanjen består av en rekke filmer. Her er to av dem.

Bidragsytere

  • Øystein Halvorsen
    Tekstforfatter
  • Karin Lund
    Art Director
  • Martin Røstvold Thorsen
    Art Director
  • Yngve Holtberget
    Konsulent
  • Eline Rønneberg Vik
    Prosjektleder
  • Fantefilm
    Produksjonsbyrå
  • Roar Uthaug
    Regissør
  • Hugo Hagemann Føsker
    Producer
  • Aina Hagen/Eli Wahlstrøm
    Ansvarlig hos kunde