Smøreknappen

55448 4e1c0 original
55535 abfd7 original
55538 dce3f original
55541 2e049 original
Sendt inn av
Drive McCann
Kunde
Apotek 1
Medieplassering
400 apotek
Da vi var små tok mange av oss Svømmeknappen. Svømmeknappen var stas, og har nok reddet liv. Nå er den en del av grunnskoleundervisningen. Da vi var små smurte mor eller far oss med vaselin eller jordnøttolje og lot oss være i sola så lenge som mulig. I 2020 vet vi at sol kan være svært skadelig. Det er ekstra viktig å lære barna å beskytte seg. De har mange år foran seg i solen, både hverdager og ferier, og barn som har blitt solbrent har økt risiko for å utvikle hudkreft i voksen alder. Derfor lagde vi en Smøreknapp som gjorde det gøy å lære å smøre seg med solkrem. Alt man trengte gjøre var å krysse av at man hadde smurt seg i til sammen 14 dager i et deltagerskjema foreldrene kunne hente på apoteket. Deretter kunne mamma eller pappa bytte skjemaet mot en fin, blank Smøreknapp. Smøreknappen ble laget i 50 000 eksemplarer og ble promotert i alle Apotek1 sine 400 apotek hele sommeren 2019, for da er folk mest mottakelige for et slikt budskap. I tillegg til å få vist seg fram som ansvarlige rådgivere, ble det enkelt for farmasøyter og apotekteknikere å selge mer solkrem hos det som er Norges desidert største apotek-kjede. Aktiviteten vil sannsynligvis fortsette i mange år framover.

Bidragsytere

  • Jan Petter Ågren
    Tekstforfatter
  • Stian Birkelid
    Art Director
  • Alexander Blomquist
    Konsulent
  • Ragni Reitan Haugum
    Prosjektleder
  • Lise Østlund
    Ansvarlig hos kunde