Solo Goodiebag-app

24931 72a55 original
Sendt inn av
TRY
Kunde
Ringnes AS
Medieplassering
01.03.2015
160 000 folk lastet ned årets Solo-app. Dette var nemlig den eneste måten man kunne skaffe seg Solos ekstremt populære stæsj. Appen fungerte som et Nav til alle Solos aktiviteter igjennom året. Den kunne nemlig kjenne igjen skjulte lydkoder gjemt i all Solos kommunikasjon, enten det var TV-reklame, Snapchat, Facebook, video-blogger, spillelister på Spotify, motemagasiner, bannere eller live-events som Holmenkollsøndagen. Appen kjente igjen lydkoden hver gang en bruker var i nærheten av en Solo-aktivitet, slik at man var med i trekningen av det nye Solo-stæsjet når appen var aktivert. Jo flere aktiviteter man oppsøkte, jo større var sjansen for å vinne. Brukere som ikke vant stæsj, fikk 1 $olodollar for hvert forsøk. Og med 10 $olodollar fikk man gratis Solo – en slags tørstepremie. i appen kunne man også vinne ved å prøve stæsjet i et virtuelt prøverom og deretter dele bilder på Instagram. Etterspørselen etter hvor Solo-reklame skulle komme ble enorm i sosiale medier. Som en konsekvens publiserte vi ukentlige sendeplaner på Facebook. Utover i kampanjeperioden meldte også tv-kanalene seg på – de ville gjerne ha lydkoder i programmene sine for å tiltrekke en ung målgruppe! Vi oppfordrer juryen til å laste ned appen.”Solo Goodiebag” i App store/ Google Play og prøve appen på en av disse. 1. https://www.youtube.com/watch?v=MzQy-bCPVD4 2. https://www.youtube.com/watch?v=960zvbKvz8w

Bidragsytere

  • Mette Waaberg
    Producer
  • Marius Nettum
    Webutvikling
  • Sebastian Rasch
    Webdesign
  • Eivind Moe
    Konsulent
  • Thomas Bråten
    Grafisk Design
  • Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Cecilie Thue
    Prosjektleder
  • Kristoffer Carlin
    Regissør
  • Torkild Jarnholt
    Tekstforfatter
  • Pravda
    Produksjonsbyrå
  • Linda Tiller
    Prosjektleder