Spis før du gjør noe dumt

O Jqby Pvr Banner Spis noe før mock 3
Sendt inn av
NORD DDB
Kunde
McDonald's
I fjor lanserte McDonald’s et konsept for snakke om billigproduktene deres. Raske, enkle måltid for påfyll når det trengs. Ofte midt-på-dagen-måltider der McDonald’s konkurrerer med 7-Eleven, Narvesen og andre aktører som tilbyr tilgjengelige måltider når folk trenger det som mest. Med konseptet «Spis før du gjør noe dumt» kunne vi nå folk på farta til tider de ofte trenger påfyll. Smarte og kontekstuelle bannere på nettaviser koblet seg på relevante artikler gjennom å ta i bruk overskrifter, søkeord og tagger, slik at bannerne passet til saken. I tillegg samarbeidet vi med flere store Instagram-kontoer som sponset poster som stod sammen med innlegg der folk var idioter. «Spis før du gjør noe dumt» har hatt cirka 20 millioner visninger på nettaviser gjennom 2020 uten at vi har sett noe tegn til wear-out gjennom redusert CPM eller viewrates. Det har vært et viktig konsept som har tillatt McDonald’s å løfte de ellers generiske pris/produkt-budskapene på en måte som blir lagt merke til og husket. Særlig i 2020 der en hel bransje har slitt, har vi sett god effekt av kampanjen som har bidratt til McDonald’s sin 9,4% økning i andeler målt mot 2019.

Bidragsytere

  • Torstein Søreide Skogedal
    Kreatør
  • Thomas Larsen Eltvik
    Kreatør
  • Aleksander Hetland
    Rådgiver
  • Gro Marwold
    Prosjektleder
  • Kristine Larsen
    Grafisk Designer
  • Hege Bergland
    Mediarådgiver
  • Ingrid Krakhella Sørensen
    Mediarådgiver
  • Nora Stølan Ødegaard
    Mediarådgiver