Sponsorvignetter OL i Rio 2016

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
TINE
Medieplassering
TV2
Sommeren 2016 var hele Norges øyne rettet mot TV2s OL-sendinger fra Rio. TINE ønsket å koble det verdifulle sponsoratet til sitt flunkende nye sponsorkonsept “Gi næring til drømmene”. Utfordringen var TV2s strenge sponsorregler. De 6 sekunder korte sponsorplakatene kunne ikke benytte noen form for idé, slagord eller elementer fra øvrig kampanjemateriell. Så hvordan kunne vi sniklansere et nytt konsept uten å si slagordet? Idéen var å vise at store idrettsprestasjoner har sitt utspring i god ernæring fra TINEs produkter. Det ble laget totalt åtte filmer. Sju filmer promoterte ulike TINE-produkter, og tok utgangspunkt i idrettsgrener hvor Norge hadde sine sterkeste kort. Den siste filmen fokuserte på folkefesten og var for TINE. Kampanjen scoret hele 58% over benchmark på motiverende effekt (AdEval), og tok TINE fra 2. plass til en klar ledelse på Sponsortoppen (Kantar TNS).

Bidragsytere

  • Adam Billyeald
    Art Director
  • Jørgen Lauré
    Tekstforfatter
  • Paal Tarjei Aasheim
    Konsulent
  • Kristin Lien
    Prosjektleder
  • Ann Kristin Syversen
    Ansvarlig hos kunde
  • Cathrine Aasen
    Ansvarlig hos kunde
  • Martine Mathisen
    Ansvarlig hos kunde
  • Kirsti Tomassen
    Ansvarlig hos kunde
  • Lars Ellingbø
    Annet (må beskrives)
  • Fredrik Arntzen
    Annet (må beskrives)
  • Stig Saxegaard
    Annet (må beskrives)
  • Espen Nordahl
    Annet (må beskrives)
  • Håvard Munkejord
    Annet (må beskrives)
  • Valdimar Baldvinsson
    Annet (må beskrives)
  • Magnus Pettersen
    Annet (må beskrives)
  • Alex Wolf
    Annet (må beskrives)