Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Sult er et stadig økende verdensproblem, som vi dessverre har en tendens til å ignorere - selv om det skjer rett foran øynene våre, hver eneste dag.
I samarbeid med Caritas, en av verdens største hjelpeorganisasjoner på feltet, og VG.no, ville vi lage en kampanje som var vanskelig å overse. Løsningen ble "Starving ad / Banneret som sulter" - en banner&video-kampanje over 30 dager som viste en ung gutt gå gjennom stadiene av sult, dag for dag. Med targeting og retargeting, kunne vi enkelt følge målgruppen gjennom kampanjeperioden, og skape en lineær historie i bannerformatet.
De som la merke til gutten, og klikket - ble ført til Caritas sin landingsside, som fortalte om formålet med kampanjen og hvordan man kunne bidra.
De som ignorerte gutten, derimot - ble møtt av en video de ikke kunne skippe eller overse neste gang de besøkte VG.no. Videoen viste en stop/motion-film av bannerne, som viste gutten sulte. Stemmen i videoen forklarte at gutten i banneret riktignok ikke sultet i virkeligheten - men at dette er en virkelighet for over 800 millioner mennesker verden over i dag. Avslutningsvis oppfordret stemmen til å besøke landingssiden, og lese seg opp på saken.