Statsminister for en dag

Sendt inn av
Supertanker AS
Kunde
LO Ungdom
Medieplassering
VG mobil, Finn.no, Facebook, Spotify og LO.no
Statsminister for en dag Under Stortingsvalget hadde de blå partiene mest vind i seilene. Meningsmålingene blant unge viste at de ønsket et regjeringsskifte, til tross for at Norge gikk bra. Ungdom ville heller ikke bruke stemmeretten. LO ga oss da følgende brief: Få ungdommen til å stemme, og helst på Jens Stoltenberg. Alt dette innenfor et lavt budsjett. Løsningen: vi laget en quiz som fulgte valgkampen i media, hvor deltakeren ble bedt om å prøve seg som statsminister for en dag. Spørsmålene endret seg løpende, var underholdende, med realistiske problemstillinger som ble debattert i media. På den måten skulle deltakeren oppdage at det ikke er enkelt å styre Norge, og at det som ofte er økonomisk bra, ikke trenger å være populært. For å få ekstra oppmerksomhet var hovedpremien lunsj med Jens Stoltenberg. Vi laget quizen for mobiltelefon og PC, og den ble beskjedent annonsert på facebook og via radio og banner på Spotify. Resultatene: 20.674 tok quizen. De brukte i snitt over 4 minutter på kampanjensiden. Og sist, men ikke minst 3,809 sa at de ville stemme under valget. Om det ikke holdt til å beholde makten, så vil vi tro det kom godt med.

Bidragsytere

  • Anita Nørsett Dahl, Supertanker
    Prosjektleder
  • Eirik Fjellaksel, Good Morning
    Producer
  • Johan Lindquist, Good-morning
    Webutvikling
  • Tom Mathisen, BådeOg
    Regissør
  • Joachim Sandvik, BådeOg
    Lyd
  • John Jacobsen, Supertanker
    Annet (må beskrives)
  • Stig Norderhaug, Supernatural
    Annet (må beskrives)
  • Fredrik Vallgren, Good-morning
    Webdesign
  • Rune Bugten og Kent Rune Pedersen
    Ansvarlig hos kunde