Støttegruppa for B-mennesker

Sendt inn av
Naug & Venner AS
Kunde
Joh. Johannson Kaffe
Medieplassering
20. august og fortsatt pågående
ALI Kaffes pay off har ligget til grunn for merkevaren og det kreative uttaket siden 70-tallet: Den eneste kaffen som kurerer gruff. Utfordringen var å nå en yngre målgruppe med dette budskapet, som er best kjent fra reklamefilm på TV. Stakkars B-mennesker, de lever et liv tilpasset A-menneskenes biologiske klokke. Forskning viser også at de, naturlig nok, drikker mest kaffe. Derfor ble det soleklart at vi måtte kurere gruff for B-mennesker. De yngste på Facebook er ikke lenger å se i den vanlige Facebookfeeden, men i grupper er aktiviteten fortsatt høy. Vi tok derfor tak i fenomenet og lanserte ”Støttegruppa for B-mennesker.” Her kurerer vi konkret gruff på forskjellig vis og deler ut støtte i bøtter og spann. Dette har vist seg å være en god strategi. Gruppa har et høyt engasjement og med ca 27 000 totale likerklikk på selve siden betyr det at støttegruppa har fått ca 225 nye medlemmer hver dag, siden lansering.

Bidragsytere

  • Naug & Venner
    Reklamebyrå
  • Silje Helene Fjeld
    Kreativ leder
  • Silje Helene Fjeld
    Tekstforfatter
  • Kariann Langeland
    Tekstforfatter
  • Martine Skjekkeland
    Art Director
  • Thorbjørn Naug
    Art Director
  • Ida Myhre
    Prosjektleder
  • Roy Erik Hansen
    Konsulent
  • Pawel Bilas
    Grafisk Design
  • Glen Kolva
    Grafisk Design
  • Standart
    Produksjonsbyrå
  • Ted Allergoth
    Ansvarlig hos kunde
  • Mona Elisabeth Arnesen
    Annet (må beskrives)
  • Vizeum
    Annet (må beskrives)
  • Erlend Ytreeide
    Annet (må beskrives)
  • Nora Gauslaa
    Annet (må beskrives)
  • Eskild Trulsen
    Annet (må beskrives)
  • Lars & Christopher
    Annet (må beskrives)
  • Linn Engen
    Annet (må beskrives)
  • Miriam Pedersen Eeg
    Annet (må beskrives)
  • Morgenklubben med Loven & CO
    Annet (må beskrives)
  • Lasse Breivold
    Prosjektleder