Støttegruppa for B-mennesker

Sendt inn av
Naug & Venner AS
Kunde
Joh Johannson Kaffe
Medieplassering
Facebook: Egen side/ Morgenklubben med Loven & CO sin side/ VG content. Utendørs: Segmentert rundt butikker med B-pin samt knutepunkter/butikk,radio, t-bane, stunt på Oslo S/Influencer/
Kan en pin som de fleste av oss ikke har sett siden OL på Lillehammer øke kaffesalget? For ALI Kaffe var det akkurat det som skjedde høsten 2017. Hvordan? Utfordringen vår var å nå en yngre målgruppe med et budskap vi tradisjonelt sett kjenner fra reklamefilm på lineær TV: ALI Kaffe kurerer gruff! Vi lanserte derfor ”Støttegruppa for B-mennesker” på Facebook. Der presenterte vi en problemstilling mange B-mennesker kjente seg igjen i, men vi hadde også løsningen: B-pin. Symbolet på at du er et B-menneske. Kampanjeperiode 4 uker: Vi delte ut ca 22 500 B-pin. Godt over 90% av disse ble hentet av målgruppa selv i matbutikken. Kaffesalget økte med 24,3% i denne periododen.

Bidragsytere

  • Silje Helene Fjeld
    Kreativ leder
  • Silje Helene Fjeld
    Tekstforfatter
  • Kariann Langeland
    Tekstforfatter
  • Martine Skjekkeland
    Art Director
  • Thorbjørn Naug
    Art Director
  • Ida Myhre
    Prosjektleder
  • Roy Erik Hansen
    Konsulent
  • Pawel Bilas
    Grafisk Design
  • Glen Kolva
    Grafisk Design
  • Ted Allergoth
    Ansvarlig hos kunde
  • Mona Elisabeth Arnesen
    Annet (må beskrives)
  • Naug & Venner
    Reklamebyrå
  • Vizeum
    Annet (må beskrives)
  • Standart
    Produksjonsbyrå
  • Lars & Christopher
    Annet (må beskrives)
  • Linn Engen
    Annet (må beskrives)
  • Miriam Pedersen Eeg
    Annet (må beskrives)
  • Erlend Ytreeide
    Annet (må beskrives)
  • Nora Gauslaa
    Annet (må beskrives)
  • Eskild Trulsen
    Annet (må beskrives)
  • Lasse Breivold
    Prosjektleder