Sulland Visuell identitet

XV Lxbvx Q 06 Sulland Konvolutt
XV Lxbvx Q 11 sulland mdhv board
XV Lxbvx Q 12 Brosjyre
XV Lxbvx Q Mockup Collage Sulland
XV Lxbvx Q Mockup Collage Sulland3
XV Lxbvx Q Mockup Collage Sulland2
XV Lxbvx Q Sulland Thumb
Sendt inn av
ANTI
Kunde
Sulland Gruppen AS
Sulland er et av Norges største privateide bilkonsern bestående av over 35 aksjeselskaper med til sammen over 1050 medarbeidere. Virksomheten er i hovedsak konsentrert rundt bilbransjen med 35 bilhus som representerer 12 forskjellige bilmerker. Den nye identiteten skal formidle at Sulland er den foretrukne bilforhandleren.<br /><br />Med utgangspunkt i slagordet «Med-deg-hele-veien» har vi utviklet en visuell identitet og en verktøykasse for konsernet som kobler Sullands navnetrekk direkte til merkevareløftet. Vi oppdaget at de to l-éne kunne designes slik at de minnet om vei-stripene, og med dette enkle grepet som utgangspunkt kunne vi ta eierskap til visuelle referanser og fortellinger knyttet til strategien i selskapet «Med-deg-hele-veien». Ambisjonen er å koble Sulland-navnet og identiteten direkte inn i folks hoder når de setter seg i bilen og kjører ut på veien.

Bidragsytere

  • Kjetil Wold Østmoen
    Kreativ Leder
  • Balder D. Dysthe
    Lead Designer & Motion
  • Jens Haugen
    Kreativ Leder & Regi
  • Magnus Vanem
    Filmfotograf
  • Ellen Østmoen
    Prosjektleder
  • Sindre Risheim
    Senior Designer
  • Tor Hernan Floor
    Digital Rådgiver
  • Van C. Lam
    Performance Manager
  • Magnus Solberg Nygård
    Leder kommunikasjon
  • Knut Stian Lervik
    Markedssjef