Sunniva Premium

7353 3960a original
7354 2607a original
7355 4207b original
Sendt inn av
Strømme Throndsen Design AS
Kunde
Fellesjuice AS
I Sunniva sitt juicesortiment er Premium-juicene viktige spydspisser. Som en del av styrkingen av Sunniva som merkevare, ønsket Fellesjuice å redesigne Sunniva Premium for å tydeliggjøre merkeverdiene og kvalitetsaspektet, samt forsterke differensieringen i forhold til konkurrentene. Det var også ønskelig å tydeliggjøre den visuelle opplevelsen av en serie, da alle Premium-juicene hadde en egen farge. Gjennom redesignet av Sunniva Premium ønsket Fellesjuice å ta Premium juicen deres et steg opp på ferskhets- og kvalitetsskalaen gjennom å formidle opplevelsen av ekte, naturlige råvarer med opprinnelse. Den grafiske løsningen tar i bruk illustrasjoner fremfor foto som hovedkommunikator i designet. Bruken av fargesterke illustrasjoner som kombinerer den tradisjonelle botaniske illustrasjonsformen med realisme, sammen med fargekontrasten i det lilla båndet og i typografien, skaper et distinkt uttrykk som er lett gjenkjennelig. Resultatet er et særpreget og kvalitativt design som vekker oppsikt i hylla og skiller seg tydelig fra konkurrentene i en kategori hvor ingrediensfoto synes å være kategorispråket. Logoen er også blitt noe justert, da det var viktig å bevare gjenkjennbarheten til tidligere logo. Den første tiden etter redesignet har vært ute i butikk har i snitt vært en økning i verdi på 4%.

Bidragsytere

  • Morten Throndsen
    Kreativ leder
  • Eia Grødal
    Grafisk Design
  • Jarle Paulsen
    Grafisk Design