Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
I Sunniva sitt juicesortiment er Premium-juicene viktige spydspisser. Som en del av styrkingen av Sunniva som merkevare, ønsket Fellesjuice å redesigne Sunniva Premium for å tydeliggjøre merkeverdiene og kvalitetsaspektet, samt forsterke differensieringen i forhold til konkurrentene. Det var også ønskelig å tydeliggjøre den visuelle opplevelsen av en serie, da alle Premium-juicene hadde en egen farge.
Gjennom redesignet av Sunniva Premium ønsket Fellesjuice å ta Premium juicen deres et steg opp på ferskhets- og kvalitetsskalaen gjennom å formidle opplevelsen av ekte, naturlige råvarer med opprinnelse. Den grafiske løsningen tar i bruk illustrasjoner fremfor foto som hovedkommunikator i designet. Bruken av fargesterke illustrasjoner som kombinerer den tradisjonelle botaniske illustrasjonsformen med realisme, sammen med fargekontrasten i det lilla båndet og i typografien, skaper et distinkt uttrykk som er lett gjenkjennelig. Resultatet er et særpreget og kvalitativt design som vekker oppsikt i hylla og skiller seg tydelig fra konkurrentene i en kategori hvor ingrediensfoto synes å være kategorispråket.
Logoen er også blitt noe justert, da det var viktig å bevare gjenkjennbarheten til tidligere logo.
Den første tiden etter redesignet har vært ute i butikk har i snitt vært en økning i verdi på 4%.