Superenkel forskning, profil

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Norwegian
Medieplassering
TV2, TVNorge, Discovery, aviser og magasiner, internett, interne flater
Medalje
Gullblyanten 2011
Bronse, Profil
Utfordring: Norwegian er kjent som et selskap som har gjort det mulig for alle å fly gjennom å tilby lave priser til attraktive destinasjoner. De som flyr med Norwegian opplever i stadig stigende grad også at man flyr svært godt med Norwegian – mye takket være landets nyeste flåte av fly. Utfordringen er at mange ikke flyr så ofte, så de tenker at Norwegian sikkert er litt dårlige siden de er så billige og snakker nesten bare om pris. Når SAS så stadig senker prisene, blir det på høy tid å snakke om hvor bra man faktisk flyr med Norwegian for å opprettholde den høye preferansen i markedet. Samtidig vil ikke Norwegian oppleves som skrytete. Målsetting: Å opprettholde den høye preferansen i markedet i en periode der konkurrenten investerer mange ganger så mye på å snakke opp kvaliteten sin og setter ned prisene. Gjøre dette gjennom å øke kvalitetsoppfatningen på en rekke parametre. Effekt: Post-tester viser at kampanjen er svært godt tatt i mot: Den er tydelig, sjarmerende, forteller noe folk ikke visste fra før, og gjør at flere (også de som vanligvis foretrekker SAS) vil fly med Norwegian neste gang.

Bidragsytere

  • Thomas Askim og Ola Øvrelid
    Tekstforfatter
  • Christian Lauritzen og Marius Hanstad
    AD-assistent
  • Caroline Werring Otnes
    Byråproducer
  • Ellen Sørnes Hilleren
    Prosjektleder
  • Rune Roalsvig
    Konsulent
  • Acne
    Produksjonsbyrå
  • Eirik Stensrud og Torkel Bjørnstad Sveen
    Art Director