Sykkel-VM 2017

Sendt inn av
Oktan Orangeriet
Kunde
Bergen 2017 AS
Medieplassering
Profilen ble lansert direkte i program VM-start på TV 2 Sportskanalen
Utfordringen var å utvikle konsept, visuell identitet og logo for Sykkel-VM i Bergen 2017. Med 1150 deltakere fra 80 nasjoner, 500 000 tilskuere og opptil 300 millioner TV-seere, er dette en av de største sportsbegivenhetene i verden. Identiteten skulle følge retningslinjene til UCI's visuelle profilprogram. Vi ville lage et fleksibelt uttrykk som skal fargelegge Bergen og Vestlandet, og kunne brukes på et bredt spekter av visuelle flater fra merchandise og TV-grafikk, til byrom og eksponeringsflater rundt arrangementene. Vi identifiserte tre kjerneelementer som skulle reflekteres i identiteten og logoen: Sykkelsporten, vestlandsk natur og folkefest. Konseptet og slagordet "Race To Celebrate" signaliserer nordmenns lidenskap for sykling og utendørsaktiviteter. Vi vil skape en storslått feiring av idretten og konkurransen. Dette skal bli tidenes folkefest.

Bidragsytere

  • Tom-Asle Flatholm
    Grafisk Design
  • Olav Iversen
    Grafisk Design
  • Tone Mehren
    Art Director
  • Anita Steinstad
    Kreativ leder
  • Conny Breivik
    Prosjektleder
  • Jarle Alvær
    Konsulent
  • Happystudio
    Klipp
  • Netflex
    Webutvikling