Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Prosjektet startet med et ønske om en oppdatering og forenkling av eksisterende logo, men over tid ble det klart at Synnøve Finden hadde behov for en helt ny visuell identitet for å fremstå som en oppdatert og fremtidsrettet merkevare. Merkeidentiteten skulle være minimalistisk og langt mer ikonisk.
Designprosessen endret strategi til et ønske om å fortelle historien om Synnøve Finden.
Problemstillingene var mange: Hvordan redesigne en visuell identitet som har eksistert i 90 år uten å miste gjenkjennelse? Hvordan designe en ny logo og designspråk som er lekent, karakteristisk, energisk, lett å like, med potensielt ikonisk status?
Det var også kritisk at virksomhetsmerket fungerte optimalt som visuell identitet i pakningsdesignet til Synnøves hovedprodukt; Synnøve gulost, og som endorser på andre produkter i porteføljen.
Målet var et virksomhetsmerke som fremstår aktuelt og samtidig tidløst. Et merke som er fleksibelt og evner å bygge kjennskap og relasjon til forbruker på ulike flater og i flere kanaler.
Vi ønsket å fortelle historien om meierikategoriens "First lady", Synnøve fra Finden som reiste til Stavanger som ung og ble meierist og senere tok spranget og etablerte ostefabrikk på Vålerenga i 1928. En autentisk historie fra fortiden, fortalt i vår tid, på moderne vis.