Ta vare på det du har

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Naturvernforbundet
Medieplassering
Utendørs, nettside
Medalje
Gullblyanten 2015
Bronse, Samfunn
Naturvernforbundet jobber med å ta vare på planeten vår. Den jobben handler om å bryte ned ansvaret i mindre oppgaver som alle kan relatere til. Et viktig tiltak for å ta vare på naturen vår, er å kjøpe og kaste mindre. Hvordan kan vi som vanligvis jobber for å få folk til å kjøpe mer, få folk til å gjøre det stikk motsatte? Denne kampanjen handler ikke om alt vi burde gjøre mindre av, men om hva vi kan gjøre mer av. Den handler om å ta vare på det vi har, og om de som kan hjelpe oss med dette. Ta Vare På Det Du Har er en hyllest til alle fiksere og håndverkere der ute, som kan hjelpe oss med å ta vare på tingene våre, men som ofte blir overkjørt av storindustrien. Tavarepådetduhar.no På nettsiden kan du finne fiksere i nærheten av deg, og få tips til hvordan du fikser ting selv. Nettsiden er tilpasset alle plattformer. Print/Boards For å gjøre folk oppmerksomme på at fiksere finnes overalt, også i ditt nærmiljø, laget vi en superlokal utendørskampanje. Fikserne, representert av en møbelsnekker, en sykkelreparatør, en skredder og en skomaker, fikk være med å utforme sin ”egen” løsning, som ble plassert helt i nærheten av der de holder til. Alle elementene i bildene er laget for hånd.

Bidragsytere

  • Stine Conradi Prøitz
    Prosjektleder
  • Maren Esmark
    Ansvarlig hos kunde
  • Martin Leander Møinichen Brandtzæg
    Ansvarlig hos kunde
  • Colin Eick
    Fotograf
  • Eivind Stoud Platou, Handverk
    Produksjonsbyrå
  • Kjetill Nybø
    Art Director
  • Anders Holm
    Tekstforfatter
  • Kamilla Ellingsen
    Grafisk Design
  • Hans Moe
    Konsulent
  • Fredrik Søfteland, Coretrek
    Webutvikling
  • Martin Ødegaard
    Ansvarlig hos kunde
  • Aasmund Amundsen
    Annet (må beskrives)
  • Marcus Schultz, Velcrux
    Annet (må beskrives)