Take Away Your Take Away

Ne Pmja Xx TAYTA Preso Board Gullblyanten Utendørs
Ne Pmja Xx TAYTA Supporting Images OOH4
Ne Pmja Xx TAYTA Misc
Sendt inn av
Nord DDB Oslo
Kunde
McDonald's
Take away emballasje er den tredje største årsaken til forsøpling i byer, og siden McDonald's er størst ønsket de å ta et større ansvar og gjøre noe med problemet. Med «Take away your take away» viste McDonald's frem den stygge siden av deres ikoniske emballasje – sammen med en av de enkleste løsningene på problemet: Bare følg M-en. For å vise denne enkle løsningen på relevante steder rundt om i Norge, fikk vi laget skreddersydde Adshell med påmontert M og søppelbøtte. Disse spesialbygde utendørsløsningene ble strategisk plassert i gater med mye uteliv og/eller i nærheten av take away-restuaranter i alle de største byene i Norge. Der fungerte de raskt som et "fyrtårn" for stedet man kaster søppel og de minnet folk på hvor lett det er å velge søppelbøtta fremfor gata når maten er spist opp. Bare følg M-en. Det å vise McDonald's fra sin styggeste side, oppnådde vakre resultater. Kampanjen ga oss 23 millioner fortjente visninger, over 11 000 nyhetsartikler og poster. 70 000 unike kundeengasjement og 200 % økning i antall følgere i sosiale medier. Og det bilde som folk flest sitter igjen med i hode, er av en boards med McDonald's M som viser vei til søppelkassa.

Bidragsytere

  • Torstein Skogedal
    Kreatør
  • Thomas Eltvik
    Kreatør
  • André Gidoin
    Creative Director
  • Frank Nystuen
    Creative Director
  • Aleksander Hetland
    Rådgiver
  • Gro Marwold
    Prosjektleder
  • Julie Henriette Stenberg
    Prosjektleder
  • Mats Anderson
    Designer
  • Rune Gabrielsen
    Designer
  • Fredrik Brinchmann
    Designer
  • Jói Kjartans
    Fotograf
  • WergelandApenes
    PR-byrå
  • OMD
    Mediebyrå
  • Mette Vonen
    Markedsdirektør
  • Mari Husby
    Senior markedssjef
  • Veronica Skagestad
    Kommunikasjonssjef
  • Hege Bergland Ebbestad
    Media manger
  • Joachim Bjørndahl
    Kreatør