Talegeneratoren

Sendt inn av
TRY
Kunde
djuice
Medieplassering
Ekstern nettside
Bakgrunn: I et klima der mange aktører snakket om å slå av mobilen, ville djuice vise hvem de var til for: såkalte mobile addicts. Innsikt: Mange unge kan ikke forestille seg et liv uten mobilen. Kampanjeidé: I kampanjen koblet vi denne innsikten til det velkjente fenomenet Pest eller Kolera, og kalte kampanjen Mobildilemma. Kampanjen ble tatt ut på mange ulike flater, og overalt ble publikum stilt overfor ulike dilemmaer; ”Hvis du måtte velge, ville du vært uten mobilen i to uker, eller ville du …” Løsning: Målgruppen oppholder seg mer på nettet enn foran TV. djuice ønsket seg en løsning som ville engasjere målgruppen på nett. Dermed utviklet vi Talegeneratoren. Den inviterte folk til å lage og dele egne dilemmaer. Med tekst-til-tale-teknologi kunne folk endre dialogen i en forhåndsprodusert film, og umiddelbart se resultatet. Brukerne ble oppfordret til å dele resultatet på Facebook. Besøkende: 233.064 Filmer produsert: 150.734 Delt på Facebook: 11.185

Bidragsytere

  • Sven Jensen
    Konsulent
  • Hanne Henriksen
    Annet (må beskrives)
  • Kjetil Røst Nilsen
    Producer
  • Gary Cureton
    Annet (må beskrives)
  • Silje Kjenseth-Wynter
    Prosjektleder
  • Victoria Karlsson
    Webdesign
  • Mona Løkke
    Prosjektleder
  • Jannecke Østvold
    Producer
  • Peder Jørgensen
    Lyd
  • Linda Tillier
    Producer
  • Maja Ludvigsen
    Annet (må beskrives)
  • Preben Moan
    Art Director
  • Anders Stahlheim Øfsdahl
    Webutvikling
  • Marius Nohr
    Webutvikling
  • Martin Engh
    Regissør
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Justin Smith
    Annet (må beskrives)
  • Martin Klausen
    Webdesign
  • Jakob Thommessen
    Producer
  • Christine Henriksen Aanestad
    Ansvarlig hos kunde
  • Thomas Barre
    Ansvarlig hos kunde