Talegeneratoren

Sendt inn av
TRY
Kunde
djuice
Medieplassering
Ekstern nettside
Bakgrunn: I et klima der mange aktører snakket om å slå av mobilen, ville djuice vise hvem de var til for: såkalte mobile addicts. Innsikt: Mange unge kan ikke forestille seg et liv uten mobilen. Kampanjeidé: I kampanjen koblet vi denne innsikten til det velkjente fenomenet Pest eller Kolera, og kalte kampanjen Mobildilemma. Kampanjen ble tatt ut på mange ulike flater, og overalt ble publikum stilt overfor ulike dilemmaer; ”Hvis du måtte velge, ville du vært uten mobilen i to uker, eller ville du …” Løsning: Målgruppen oppholder seg mer på nettet enn foran TV. djuice ønsket seg en løsning som ville engasjere målgruppen på nett. Dermed utviklet vi Talegeneratoren, som oppfordret folk til å lage og dele egne dilemmaer. Med tekst-til-tale-teknologi kunne folk endre dialogen i en forhåndsprodusert film, og umiddelbart se og dele resultatet. På Facebook segmentere vi på bl.a. følgere, demografi og interesse (humor) og for å treffe djuice sin primære målgruppe. Besøkende: 233.064 Filmer produsert: 150.734 Delt på Facebook: 11.185

Bidragsytere

  • Victoria Karlsson
    Webdesign
  • Justin Smith
    Annet (må beskrives)
  • Mona Løkke
    Prosjektleder
  • Martin Klausen
    Webdesign
  • Jannecke Østvold
    Producer
  • Jakob Thommessen
    Producer
  • Peder Jørgensen
    Lyd
  • Linda Tillier
    Producer
  • Maja Ludvigsen
    Annet (må beskrives)
  • Sven Jensen
    Konsulent
  • Preben Moan
    Art Director
  • Hanne Henriksen
    Annet (må beskrives)
  • Anders Stahlheim Øfsdahl
    Webutvikling
  • Kjetil Røst Nilsen
    Producer
  • Marius Nohr
    Webutvikling
  • Gary Cureton
    Annet (må beskrives)
  • Martin Engh
    Regissør
  • Silje Kjenseth-Wynter
    Prosjektleder
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Christine Henriksen Aanestad
    Ansvarlig hos kunde
  • Thomas Barre
    Ansvarlig hos kunde