Tap your potential

Sendt inn av
Itera Gazette
Kunde
Centrica Energy
Medieplassering
Helsides annonser i Dagens Næringsliv og Stavanger Aftenblad.
Det britiske olje- og gasselskapet Centrica etablerte seg i Norge i 2006 og har vært i rask vekst. I 2012 ønsket den relativt lille staben å utvide med 23 nye stillinger. Utfordringen var at de trengte mennesker med særdeles høy kompetanse, de beste i bransjen – men disse seniorene sitter allerede i svært gode jobber og er lite villige til å flytte på seg til en liten aktør som Centrica Energy. Det eneste måtte være at de kom til et sted hvor de virkelig kunne få brukt hele sitt faglige potensiale og ha stor innflytelse (noe som ikke er så lett i de store og byråkratiske olje- og gasselselskapene). Vi utviklet rekrutteringskonseptet "Tap your potential" som både er en oppfordring til senior-målgruppen og som har en metaforisk tilknytning til det som bransjen faktisk arbeider med, der ute i havet. Budskapet ble kommunisert på engelsk, da mange i målgruppen ikke behersker norsk.

Bidragsytere

  • Marlene Garred
    Art Director
  • Børge Skråmestø
    Tekstforfatter
  • Kathrine Støre
    Prosjektleder
  • Jorunn Aarskog
    Konsulent