Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Ted Baker er ett high-end Britisk klessmerke.
De ville ekspandere seg internasjonalt og bli mer kjent på andre markeder.
Vi ville skape en kampanje for å hjelpe å lansere Ted Baker til Norge, spesifikt Stavanger. Ted er kjent for å skaffe salg ved hjelp av omdømme, ikke luksuriøse kampanjer. Det var viktig for oss å finne en løsning som ikke involverte tradisjonelle markedsløsninger.
Konsept/idé/strategi:
“Ted Baker shows you how”
med denne kampanjepåstanden ville vi vise det Norske folk hvordan å te seg som en ordentlig brite. Vi mener Normenn kan være ganske innadvendte og sjenerte. Utifra dette valgte vi å gi dem ett “crash-course” i britisk høflighet og etikette.
Gjennom en online quiz kunne Normenn teste seg selv på viten om Britisk etikette. klesstaggene som henger bak i klærne ble omgjort til treningskort for å lære deg hvordan å f.eks knytte slips eller andre nyttige tips og triks. Vi skapte også en kortfilm som spiller på kontrastene mellom Normenn og Briter.