Telenor Yng

39318 aa3aa original
39324 10232 original
40323 f76aa original
40326 1684d original
40332 e6d7e original
40335 7bdde original
40338 1c199 original
40341 6fe45 original
40344 ae8ce original
40347 2c364 original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
Telenor Norge
Prosjektbeskrivelse Utgangspunktet for prosjektet var at Telenor ønsket en tydeligere posisjon blant unge 18-28 år. Selv om ungdomskonseptet djuice var godt kjent genererte dette lite tilbake til mormerket Telenor. Derfor ønsket de å utvikle et nytt konsept nærere mormerket. Allerede i briefen møtte vi en velkjent utfordring: Hvordan nå målgruppen "digital natives» uten uten å miste troverdigheten som en av landets største merkevarer. Resultatet er en tydelig identitet med en sterk personlighet som oppleves troverdig for en så stor merkevare som Telenor. Konsept og løsning En visuell identitet basert på Unbranding som konsept, der alle elementer er redusert til kjernen. Kort fortalt, noe helt enkelt til en litt vanskelig målgruppe å nå. Ideen om Unbranding lager rom for det målgruppen syns er viktigst, nemlig selve tilbudet og fordelene. Dette er løst med reduksjon som viktigste verktøy. Vi har redusert fargene - fra Telenor blå til s/h. Vi har redusert nykkene i typografien til en monospacet typo. Vi har redusert i teknikker og effekter i alle ledd for å gjøre det enkelt og tydelig. Totalen skaper en tydelig, kommersiell identitet med fokus på det viktigste; Innholdet.

Bidragsytere

  • Behnam Farazollahi
    Annet (må beskrives)
  • Daniel Lied
    Grafisk Design
  • Erik Johan Worsøe Eriksen
    Grafisk Design
  • Thomas Raddum
    Ansvarlig hos kunde
  • Thomas Barre
    Ansvarlig hos kunde
  • Janicke Sæther
    Prosjektleder
  • Henrik Oistad
    Ansvarlig hos kunde
  • Kjetil Wold
    Annet (må beskrives)