Thaimani

Sendt inn av
Anti & Grandpeople
Kunde
Versal / Terje Ommundsen
Medieplassering
Kokebok
Intensjonen er at Thaimani skal være en bok som blir en del av interiøret på kjøkkenet, ikke en del av den nederste skuffen. I tillegg ønsket vi at boken skulle være brukervennlig og i møtekommende, slik at alle skal kunne lage thaimaten til Terje og Plah. Alle oppskriftene har en personlig historie fra Terje, som er med på å gjøre boken imøtekommende og sjarmerende. Coveret er minimalistisk og med sort tøysjerting for å gi den lille ekstra håndverksfølelsen, dette er et kvalitetsprodukt, noe man tar godt vare på. Enkelheten gjør at den står ut i hylla i butikken. Tekst og grafikk er holdt i sort/hvit for at nettopp maten skal få skinne og ta oppmerksomheten. I bildene ønsket vi å få frem håndtverket ved matlagingen til Terje. Headinger og småtekster er konsekvent satt på både norsk og thai, for at man skal kunne få en innføring i hva de ulike ingrediensene og rettene heter på thai. Den store og ekte kjærligheten og lidenskapen til thaimat skal komme frem gjennom både bilder og tekst. Boken er en fin miks av nyttige tips rundt ukjente råvarer fra Thailand, og hvor du får kjøpt disse, rundt 70 oppskrifter med enkle forklaringer og nyttige råd. Terje Ommundsen deler også små historier fra mange av sine reiser i Thailand.

Bidragsytere

  • Mari Oshaug
    Grafisk Design
  • Kenneth Pedersen
    Konsulent
  • Tine Moe
    Prosjektleder
  • Terje Ommundsen
    Tekstforfatter
  • Studio Dreyer Hensley
    Fotograf
  • Renessanse media AS
    Produksjonsbyrå