Thaimat!

Sendt inn av
Anorak
Kunde
Wolt
Oppgaven: <br /><br />Som utfordrer i matleveringsmarkedet hadde Wolt stort behov <br />for oppmerksomhet ved inngangen til det nye året - ikke bare <br />fra forbrukere, men like mye fra restaurantene de enda ikke har<br />partneravtale med. Dette var i januar 2021, da vi visste at <br />mange var i modus for å bestille mat hjem, både pga. årstiden <br />og pandemien. Vi visste også at mange kom til å følge med på <br />Norges deltakelse i håndball-VM, som foregikk i Egypt.<br /><br />Løsning: <br /><br />Vi lanserte et tilbud som vi i praksis overlot til den norske <br />landslagstreneren å slå av og på: Hver gang Norge tok timeout, <br />startet et tidsbegrenset Wolt-tilbud på gratis hjemkjøring av <br />thaimat. Unik tilbudskode for hver timeout ble lagt ut på Wolts <br />Instagram Live og lå ute akkurat de 60 sekundene hver timeout <br />varte. Tilbudet ble promotert opp mot Norges kamper og rettet <br />mot et håndballinteressert publikum.<br /><br />Resultat: <br /><br />45,6% økning i salg av thaimat i kampanjeperioden. 80% vekst i<br />henvendelser fra restauranter om inngåelse av <br />partnerskapsavtale med Wolt som leverandør.

Bidragsytere

  • Stein Simonsen
    Kreatør
  • Øistein Markus Holm
    Kreatør
  • Hege Iren Dyrseth
    Prosjektleder
  • Kine Werenskiold
    Rådgiver
  • Thea Cecilie Dahl Helgeland
    SoMe-rådgiver
  • Erlend Dal Sakshaug
    Motion designer
  • Silje Strømmen
    Innholdsrådgiver
  • Rune Kongsro
    Fotograf
  • Christian Etholm
    Head of marketing
  • Elise S. Alsaker
    Marketing associate