The Cancer Cover

Sendt inn av
TRY
Kunde
KK
Medieplassering
KK Magasin
Sommeren 2019 ønsket KK å sette fokus på føflekkreft. 90% av tilfellene skyldes UV-stråler og Norge er på verdenstoppen i diagnosen. KK’s utgavesjef Stine Therese Strand har selv overlevd føflekkreft, og KK ønsket å bruke sommerutgaven til å minne leserne på viktigheten av å beskytte huden sin i sommersola. For å nå gjennom, og for å skape reell handling hos bleke nordmenn, måtte vi finne en måte å nå dem på når de trengte påminnelsen som mest. Veldig mange tar med seg et magasin når de skal sole seg i parken eller på stranda, og som Norges største kvinnemagasin kunne KK derfor gi leserne en livsviktig demonstrasjon av farene ved ubeskyttet soling – ute i sola. Vi laget et magasin hvor forsidemodellen utvikler føflekkreft når magasinet blir eksponert for sollys. Vi jobbet tett med trykkeriet til KK for å bruke et UV-sensitiv blekk, og designet en egen banderole som fungerte som en beskyttelse frem til magasinet ble tatt med ut. Vi gjemte budskapet som en artikkeloverskrift: «Hvorfor det er viktig å beskytte deg selv i solen». Budskapet fikk en helt ny betydning da føflekken endret seg i sola, og en pil dukket opp som en direkte kobling mellom meldingen og føflekken.

Bidragsytere

  • Aliaa Neolle Hamza
    Annet (må beskrives)
  • Rebecka Taule
    Annet (må beskrives)
  • Ingeborg Helldal
    Ansvarlig hos kunde
  • Robin Krüger
    Annet (må beskrives)
  • Stine Therese Strand
    Ansvarlig hos kunde
  • Linda Søraa
    Annet (må beskrives)
  • Caroline Riis
    Annet (må beskrives)
  • Syver Lauritzen
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Frode Ekeberg
    Annet (må beskrives)
  • Kristina Skogen Tangeraas
    Konsulent
  • Marianne Eskeland
    Producer
  • Kathrine Røst Nilsen
    Annet (må beskrives)
  • Terje Johnsen
    Grafisk Design
  • TRY
    Reklamebyrå
  • Anne Birgitte Nesse
    Annet (må beskrives)
  • Andreas Roel Vevle
    Producer
  • Kim Jensen
    Musikk