The Kid

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Statens Vegvesen
Medieplassering
TV: TV Norge (TVN, Max, Discovery), TV3 (TV3, Viasat 4, MTV), FIC (National Geographic, BBC, Fox), Riksdekkende på KINO, Digitaleflater: Cadreon Mobil, Cadreon WebTV, Smartclip, Widespace, Youtube, FB
Gutter bruker fart for å vise at de er tøffe og modne, og det virker nesten umulig å få unge gutter til å slutte å råkjøre. Alt fra skremselskpropaganda til å få jentene til å si fra er prøvd, men dødstallene synker ikke. Vi fikk hjerneforskere til å fortelle oss hva som skiller gutter i starten av 20-årene fra jenter, og funnene ble starten på en helt ny strategi. Frontallappen, den delen av hjernen som gjør oss i stand til å forstå konsekvenser, viste det seg at ble utviklet mye senere hos gutter. Samtidig er det å fremstå som moden ekstremt viktig i denne alderen. Utfordringen ble å fortelle dette til en målgruppe som er psykologisk programmert til å ikke å lytte til Statens vegvesen. Løsningen ble å sette en sosialt akseptert handling (å kjøre fort) i bås med en uakseptert (å være barnslig).

Bidragsytere

  • Bjørn Polmar
    Konsulent
  • Bendik Romstad
    Tekstforfatter
  • Anne Gravingen
    Art Director
  • Ole Henrik Stubberud
    Art Director
  • Adam Gruner
    Annet (må beskrives)
  • Mone Mikkelsen, One Big Happy Family
    Producer
  • Hans Petter Moland, One Big Happy Family
    Regissør
  • Shortcut
    Lyd
  • Rita Aarvold
    Ansvarlig hos kunde
  • Bjarte Skaugset
    Ansvarlig hos kunde
  • Shortcut
    Klipp
  • Heidi Elisabeth Evans
    Prosjektleder
  • Espen Haugen
    Planner
  • Kamilla Ellingsen
    Annet (må beskrives)