The Live Tile Experiment

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Microsoft
Medieplassering
YouTube
Windows 8 ble lansert 26. oktober. Microsoft Norge utfordret oss til å utvikle en kampanje som skulle fungere som samtalegrunnlag på nett. Løsningen ble en viralfilm skutt på Majorstua i Oslo. Filmen dramatiserer en av nøkkelfunksjonene i Windows 8; Live Tiles. En Live Tile gir brukeren av Windows en “preview” av innholdet i app´en den representerer. Datarock og deres Catcher in the Rye gir forbipasserende en opplevelse de sent vil glemme. Filmen har i dag ca 790.000 views på YouTube. Og med mer enn 4900 likes har den det samme view/like forholdet som Rihannas Diamonds og Psys Gangnam Style. Stuntet har fått mye omtale i både nasjonal og internsjonal presse, samtidig har Twitter og Facebook fungert som spredningskanal med flere tusen retweets/shares. Et Googlesøk på “the live tile experiment” ga 0 treff før vi igangsatte kampanjen, nå får man 200.000 treff.

Bidragsytere

  • Jørgen Gjærum
    Tekstforfatter
  • Frank Undheim
    Art Director
  • Christian Aune
    Art Director
  • Pål Dobloug
    Tekstforfatter
  • Marius Zachariasen
    Konsulent
  • Mari Lund
    Prosjektleder
  • Merete Hildonen
    Prosjektleder
  • Beril Holte Rasmussen
    Byråproducer
  • Simen Kjær
    Annet (må beskrives)
  • Hallvar Witzø
    Regissør
  • Espen Horn
    Producer
  • Bruno Kvae
    Producer
  • Karl Erik Brøndbo
    Klipp
  • Silje Thoresen
    Annet (må beskrives)
  • Datarock
    Musikk
  • Motion Blur
    Produksjonsbyrå
  • Mediafront
    Produksjonsbyrå