The Museum of Norwegian Occasions

Sendt inn av
Hausmann AS
Kunde
Glasmagasinet/KLP eiendom
Medieplassering
Adshells, tursitkart, norwegian in-flight magasin, eventkalendere, turistkalendere, PR m.m.
Glasmagasinet er varemagasinet for enhver anledning. I sommer var målet økt Tax Free- omsetning med en kampanje rettet mot turister. Hvordan skulle Glasmagasinet bli et sted som alle turistene bare MÅTTE besøke? Vi folierte utsiden, bygget montere og forvandlet rett og slett hele varemagasinet om til et museum. The Museum of Norwegian Occasions, åpnet 3. juli og hele sommeren kunne turistene komme innom og se 80 særnorske anledninger som Tacofredag, fårikållag, norsk barnebursdag, folke­fest, når en norgesvenn kommer på besøk mm. som var utstilt og forklart med varer fra Glasmagasinet. Eksponeringsdesignet og omgivelsesdesignet utgjorde alt det et museum skal inneholde: utendørs skilting og foliering, egenproduserte montere, kart over museet, og utstillinger i alle 3 etasjene m.m. Tekstene utgjorde også grunnlaget for gratis guidet tur, som ble veldig populær. Alle tekstene kan leses på nettsidene. I perioden varemagasinet var et museum kunne vi benytte oss av kanaler som var rettet mot turister som boards i Frognerparken, annonser i in-flight magasinet til Norwegian, annonser på turistkart samt gratis kanaler som oppføringer på Oslos eventoversikter. Resultatet? Glasmagasinet fikk den høyeste Tax Free­-omsetningen på over hundre år. Tallene viser en nesten en dobling (91%) av taxfree-omsetningen.

Bidragsytere

  • Torkel Skjolden
    Tekstforfatter
  • Marcus Hassel
    Art Director
  • Tone Humblen
    Art Director
  • Ida Fjeldbraaten
    Tekstforfatter
  • Terje Banken
    Konsulent
  • Anja Løvåsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Mona Fekstad
    Annet (må beskrives)
  • Kristine Gulheim
    Grafisk Design
  • Hege Kathrine Johannessen
    Prosjektleder