The Next Big Thing

35136 b051d original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
COOP
Medieplassering
Facebook, coop.no
Dette er traileren for filmserien The Next Big Thing for COOP. Målet med denne var å tease filmene og videreføre opplevelsen av at reklamen for COOP kunne minne om en ny serie på HBO, Netflix e.l. Det som virkelig skiller COOP fra konkurrentene er eierskapsmodellen; at kundene eier butikkene gjennom kooperativer. Utfordringen er at dette også kan føles som en anakronisme - en overlevning fra gamledager. Dette gjør at COOP av mange, spesielt i den yngre delen av målgruppen, oppleves som traust og utdatert. Da vi utviklet et nytt filmkonsept ønsket vi å gjøre eiermodellen aktuell for vår, tid og pakke den inn i et tilsvarende moderne formspråk. Vi ville minne målgruppen om at Coop er høyst levedyktig og at deres 33 000 ansatte jobber i et selskap for fremtiden. Med dette i tankene kom vi frem til hva Coop egentlig er - det er delingsøkonomi i praksis. Så når en hel start-up verden nå leter etter den nye store delingsøkonomi-ideen tenkte vi det var greit å minne om at dette har eksistert i 150 år.

Bidragsytere

  • Thommas Trælnes
    Klipp
  • Stefan Faldbakken
    Regissør
  • Kjetil Haugen
    Annet (må beskrives)
  • Uhørt
    Annet (må beskrives)
  • Knut Jensen
    Producer
  • Julien Alary
    Annet (må beskrives)
  • White Rabbit
    Produksjonsbyrå
  • Marius Brovold
    Lyd
  • Johannes Ringen
    Annet (må beskrives)
  • Per Kristian Voss Halvorsen
    Annet (må beskrives)
  • Kristin Kurthi
    Ansvarlig hos kunde
  • Anders Flatland
    Filmfotograf
  • World Wide Productions
    Annet (må beskrives)
  • Jesper Gadeberg
    Annet (må beskrives)
  • Aud Lundstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Hege Nalum-Utaker
    Prosjektleder
  • Per Olav Andersen
    Ansvarlig hos kunde
  • Marthe Fagerli
    Prosjektleder
  • Behnam Farazollahi
    Annet (må beskrives)