The Soup Nazi

5204 e0eda original
Sendt inn av
Trigger Oslo AS
Kunde
Stabburet
Medieplassering
Redaksjonell PR-omtale i alle landets største medier - TV, radio, avis og online. Omfattende viral PR-buzz.
Høsten 2011 lanserte Stabburet en ny serie med Kokkeklare supper. Vi skulle gjøre lanseringen til en kommersiell suksess og engasjere folk til å snakke om noe så kjedelig som suppe samtidig som vi synliggjorde kvalitetsprofilen til de nye suppene. Vi fant ut at det alltid har vært en link mellom suppe og humor. Klassikere som Supperådet og "Kelner det er en flue i suppen min" har lenge fått folk til å le. Vi ville bruke lanseringen til å få folk til å le og snakke om suppe nok en gang. Løsningen ble at vi inviterte Larry Thomas, aka ”The Soup Nazi” i Seinfeld, til Norge. The Soup Nazi er inkarnasjonen av suppekvalitet. Vi gjenopplivet den legendariske Seinfeld-karakteren og ba ham servere Stabburets Kokkeklare supper til skrekkslagne og suppehungrige nordmenn i et pop up-suppekjøkken i Oslo. Vi jobbet med PR-aktiviteter, i redaksjonelle og sosiale medier, for å sikre lang kø når suppekjøkkenet åpnet. Det endte med at over 300 personer stod i kø. Over 130 medier omtalte begivenheten og massiv buzz i sosiale medier. Stabburets suppesalg økte med 125 prosent. Kokkeklar fiskesuppe ble det største produktet i kategorien “Dypfryste ferdigretter”. 40 prosent i Norge fikk med seg at The Soup Nazi serverte Kokkeklare supper og en av fire vil kjøpe suppene innen seks måneder.

Bidragsytere

  • Camilla Kim Kielland
    Konsulent
  • Preben Carlsen
    Konsulent
  • Dag Olav Stokken
    Ansvarlig hos kunde
  • Inger Marie Ingdahl
    Ansvarlig hos kunde
  • Tonia Bakken Kalantzakou
    Prosjektleder
  • Mari Siljeholm
    Prosjektleder
  • Henrik Røtjer Guderud
    Annet (må beskrives)
  • Alex Johansson
    Art Director
  • Sølvpilen
    Annet (må beskrives)
  • Kryssklipp
    Filmfotograf
  • Tor Lie
    Fotograf