The Ticket Swap

Pqev Lr Rl THE TICKET SWAP Casebilde
Pqev Lr Rl THE TICKET SWAP CASEBOARD
Sendt inn av
Publicis Kitchen
Kunde
SJ Norge
Bakgrunn Nordmenn kjøpte 3,3 millioner flere flybilletter sommeren 2022, sammenliknet med sommeren 2021. Et dårlig utgangspunkt for SJ Norge, som ville at folk skulle velge et klimavennlige reisealternativ til ferien. Idé De fleste nordmenn har hatt to år med klimavennlige ferier og for å gjøre det enkelt for folk å fortsette denne gode vanen lanserte vi en ny tjeneste. Tjenesten lot folk bytte flybillettene sine mot gratis togbilletter, om de kansellerte flyturen sin. Resultat Over 42 familier og reisefølger valgte å kansellere flybillett ene sine og tok toget til sommerferien. Kampanjen fikk oppmerksomhet fra lokalaviser langs hele togruten. De som valgte å bytte billettene sine kuttet klimautslippet sitt med mer enn 8 tonn CO2. Og viktigst, SJ Norge hadde utsolgte tog hele sommeren.

Bidragsytere

  • Per Berge Moe
    Kreatør
  • Torbjørn Havn
    Kreatør
  • Bjørn Polmar
    Konsulent
  • Kamilla Haugli
    Prosjektleder
  • Emilie Malnes
    Designer
  • Alma Rudjord
    Motion designer
  • Edward James Raison
    Klipper
  • Cecilie Gilhuus Jørve
    Markedsansvarlig