Tine Iskaffe Energi

7105 b7163 original
7106 7fa6b original
7107 d9aff original
7108 ae31b original
Sendt inn av
Tangram Design
Kunde
TINE SA
Tine Iskaffe befinner seg i markedskategorien “smaksatt melk” og er markedsleder innenfor denne. Eksisterende smaker er Iskaffe Cappuccino, Iskaffe Mocca og Iskaffe Latte. For å møte økende konkurranse ønsket Tine å tilby en ny type Iskaffe i segmentet “Energidrikker”, en stadig voksende kategori. Iskaffe Energi er det nye tilskuddet til Iskaffe serien og består av to nye iskaffevarianter for de med lakenskrekk. Iskaffe Cortado og Iskaffe Brasil er kruttsterke og kaffemengden tilsvarer 3 espresso. Tine lanserte iskaffen sin for over 15 år siden med en sterk visuell produktidentitet som ligger til grunn for alle nye produkter som tilføyes serien. Kjernen av den visuelle identiteten ligger i kubemønsteret som endres fra produkt til produkt. For å formidle energien og koffeinmengden har Tine Iskaffe Energi et rødt og kraftig prismemønster. Iskaffe Energi er de eneste produktene som har farget kubemønster og et grafisk element på etiketten bak navntrekket. Cortado skriver seg fra den iberiske halvøy, og både Spania og Portugal har stolte ryttertradisjoner. Det er grunnen til at Cortado bærer silhuetten av en ridende rytter til hest på det spanske flaggets farger. Caffe Brasils ‘etikett’ er basert på det brasilianske flagget. I 2012 fikk Tine Iskaffe Energi gull i Pentawards i Paris.

Bidragsytere

  • Line Støtvig
    Annet (må beskrives)
  • Bjørn Rybakken
    Kreativ leder
  • Mette Nerhagen
    Annet (må beskrives)
  • Stine Wergeland
    Prosjektleder
  • Annette Tvenge
    Ansvarlig hos kunde
  • Malin Valdal Corneliussen
    Ansvarlig hos kunde