Tine YT

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Tine Meierier
TINE YT® er en mat- og drikkeserie for folk som trener, utviklet i samarbeid med ernæringsavdelingen på Olympiatoppen. YT® gir riktig påfyll før, under og etter trening slik at man kan yte sitt beste og få kreftene raskt tilbake. <br /><br />Gjennom mange år hadde YT® utviklet seg i to ulike retninger; den opprinnelige blå serien og den hvite serien uten tilsatt sukker. Målet med det nye designet var å slå sammen disse to til én sterkere blå serie. Løsningen skulle fungere på tvers av produktspekteret som spenner over meieriprodukter, barer, puddinger og sportsdrikker. Det skulle også komme tydelig frem om produktene var med eller uten tilsatt sukker, og at smaksbildet skulle styrkes. Utfordringen var å få de som kjøpte den hvite serien til å finne igjen produktene «sine» og fortsette å velge dem i den helhetlige blå serien.<br /><br />Etter lansering av redesign ble oppfattelsen av merkevaren TINE YT®: <br />YT® Smaker godt økte fra 36% til 47% og YT® Er lett å finne i hylla økte fra 20% til 29%.

Bidragsytere

  • Geir Solem Lysbakken
    Senior Designer
  • Dorthe Torgersen
    Repro/Design
  • Sindre Broager Grøn
    Motion Designer
  • Andrea Pharo Ronde
    Text
  • Karianne Stenby
    Project Manager
  • Oscar Michaelsen
    Consultant