Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Wimp ønsket å lage en kampanje som skulle tiltrekke nye brukere og øke liking blant eksisterende brukere.
I et lydunivers som Wimp var det naturlig å tenke at man skulle lage noe i lyduniverset. Vi utviklet derfor et radioprogram eksklusivt for og på Wimp. For å kunne lytte, måtte du være bruker.
Radioprogrammet ble promotert i sosiale medier gjennom en promofilm, men fikk også mediedekning.
Resultatet var gode lyttertall hvorav mange var nye brukere på Wimp.
Noen tall i perioden for de fire første ukene:
•Total streams: 82.803
•First episode: 29.000 streams
•Users listened to ”Topp 5”: 10.752 (7% of total)
•209 users listened to a track from Topp 5 the first day they signed up (own channel)
•All episodes are among the 30 most played playlists in July