Tørn things around

Q XEWB Mrp Torn 1
Q XEWB Mrp Torn 2
Q XEWB Mrp Torn 3
Q XEWB Mrp Torn 4
Q XEWB Mrp Torn 5
Q XEWB Mrp Torn 6
Q XEWB Mrp Torn 7
Q XEWB Mrp Torn 8
Q XEWB Mrp Torn 9
Q XEWB Mrp Torn 10
Q XEWB Mrp Torn 11
Q XEWB Mrp Tørn Coverphoto
Sendt inn av
ANTI
Kunde
Tørn
Ekstern url
https://www.torn.no/
Overproduksjon har ført til fulle lager og underskudd for byggevarekjedene i årevis. Et sted mellom 5-15 % av alle nye produkter forblir usolgt, ubrukt og til slutt kastet, noe som fører til at byggevareindustrien genererer mer enn 40 % av avfallet i Skandinavia. Til nå har det ikke vært noen løsning for å endre dette problemet. Tørn er en enkel løsning på et komplekst problem. Med banebrytende teknologi skapte Tørn en ny markedsplass for salg av ubrukte og usolgte produkter fra kjente leverandørkjeder. Dette gjorde det mulig for leverandørkjedene å tømme lagrene sine for overskuddsvarer, redusere avfallet og gi forbrukerne lav pris på usolgte produkter. Dette resulterte i en helt ny måte å tenke «gamle/bortkastede» varer på, og gir en positiv effekt på miljøet vårt. Tørns oppdrag er å snu ting til det bedre. Ved å gjøre «avfall» til «gull», underskudd til profitt, gi forbrukere kvalitetsprodukter til lavere kostnad og redusere miljøavtrykket, ønsker Tørn å snu tankegangen vår om hvordan vi oppfatter og bruker «avfall». Tørns identitet er basert på nettopp det –å «tørne» ting rundt. Tørning er det de gjør, og ved å snu bokstaver, bilder, tekster og grafikk tok vi deres misjon inn i deres identitet. Et tydelig visuelt grep, som forsterker arbeidet deres og resulterer i en identitet som snur hele kategorien rundt til noe nytt og bedre.

Bidragsytere

  • Tor Hernan Floor
    Strategic Advisor
  • Vivi-Ann Slaatsveen
    Senior Designer
  • Magnus Vanem
    Animator & VFX
  • Kjetil Wold
    Chief Creative Officer
  • Anjali Bhatnagar
    Managing Director & Founder
  • Lena Niemi
    Head of Communication