Trapped in an ad

Sendt inn av
TRY
Kunde
Canal Digital
Medieplassering
TV Norge og Sverige, alle kanaler, Online Video og Sosiale medier
I november 2018 fikk alle Canal Digital-kunder tilgang til Netflix, og Canal Digital ville derfor fortelle om dette på en engasjerende måte i sann Netflix ånd. Vi valgte derfor å tolke ideen om at Canal Digital bringer deg nærmere Netflix...ganske bokstavelig. I filmen vår følger vi et par helt vanlige, om ikke litt paranoide, nordmenn som finner seg selv fanget i en reklamefilm og invadert av det gjenkjennelige Netflix-universet. Vi bestemte oss tidlig for at det var Netflix-universet som måtte invadere vår film, kontra at våre karakterer plutselig skulle være inni en kjent scene fra en Netflix-serie. Utfordringen var derfor å finne både skuespillere, location og en produksjon som ville gi oss en unik look, samtidig som at seeren kjente igjen alle referansene. Tydeligvis klarte filmene å holde på seerens oppmerksomhet, for 80% av de som fikk servert "Skip ad" filmen på YouTube lot være å gjøre nettopp det, og hele 48% så den helt ferdig.

Bidragsytere

  • Mathias Eriksen
    Regissør
  • Andreas Bjørseth
    Filmfotograf
  • Catharina Kokkim
    Konsulent
  • Vilje Mohn
    Prosjektleder
  • Camilla Herland
    Ansvarlig hos kunde
  • Anna Pradzynska
    Ansvarlig hos kunde
  • Magne Lyngner
    Producer
  • Mari Grundnes Paus
    Producer
  • Matias Rygh
    Regissør
  • Marthe Waagbø Solli
    Grafisk Design
  • Pål Schultz
    Annet (må beskrives)
  • Nora Bruun-Olsen
    Annet (må beskrives)
  • Tone Ulvestad Hordnes
    Ansvarlig hos kunde
  • Eli Mari Sandal
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Caroline Riis
    Annet (må beskrives)