TV 2 Idents

R Kgl Xw Zr TV2 Idents stills hair 01
R Kgl Xw Zr TV2 Idents stills wood bird 02
Sendt inn av
Bold Scandinavia / NoA
Kunde
TV 2 Norge
Vår oppgave var å styrke TV 2 og posisjonere de som et samlet mediehus. Men hvordan kunne dette gjøres når TV 2 tilbyr underholdning til alle målgrupper, er på digitale og lineære kanaler, og tilbyr alt fra sport, serier, dokumentarer, nyhetessendinger til Hollywood reality shows? Vår løsning var å skape en ny identitet som viser hvordan TV 2 er mediehuset som inkluderer og forener, for hos TV 2 er det rom og innhold for alle. TV 2 forener Norge med historier som engasjerer. Identiteten skal speile hvordan TV 2 forener og balanserer kontraster og innhold.<br /><br />Som en del av identiteten skapte vi idents som brukes mellom reklamepauser og programmer. Vår ide var at disse kunne styrke identiteten og bli et element man kan gjenkjente TV 2 for. De måtte ha et formspråk som kunne fungere mellom alle typer innhold, og en ide som kunne bygges på i flere år fremover. <br /><br />Vårt konsept forteller om 2 kontraster, 2 historier eller 2 verdener som ved hjelp av logoen (TV 2) forenes, og skaper nye overraskende og uventede verdener. <br /><br />Konseptet er visualisert via CGI, og har forskjellige nivåer av kompleksitet. En tydelig lydsignatur er med på å forsterke opplevelsen, og med det unike formuttrykket popper de ut mellom reklamer og programmer som spennende små historiefortellinger.

Bidragsytere

  • Roar Sager
    Creative Director
  • Petter Eklund
    Lead Designer
  • Hanne Østenfor
    Rådgiver / Strateg
  • Amanda Liljenäs
    Prosjektleder
  • Joar Lenz
    Lyddesigner
  • Frode Langhelle
    Lyddesigner
  • CATK
    CGI / Production
  • Marianne Eskeland
    Head of Brand