Urettferdig kø

Sendt inn av
The Oslo Company
Kunde
UNICEF Norge
UNICEFs julekampanje er en av deres største aktiviteter i løpet av året. Årets mål var å sette fokus på den urettferdige fordelingen av Covid-19-vaksinen i verden, samt øke salget av vaksiner i UNICEFs nettbutikk. <br /><br />For å skape oppmerksomhet rundt den urettferdige vaksinefordelingen i verden, arrangerte vi et skjult kamera-stunt i en helt vanlig kaffekø i Lillestrøm. Der fikk Marlene Stavrum diktere hvem som skulle bli servert først ut ifra hvem som handlet mest. <br /><br />I tillegg bestod kampanjen av digitale annonser for å konvertere oppmerksomheten til salg av vaksiner i nettbutikken.

Bidragsytere

  • Lena Solbakken Johnsen
    Prosjektleder
  • Lina Nordland
    Kreatør
  • Martine Hauge
    Kreatør
  • Lise Marie Mørkved
    Konsulent
  • Pawel Bilas
    Motion Designer
  • Anders Goberg
    Motion Designer
  • Marie Nilsson
    Grafisk designer
  • Magga og Anders
    Produksjonsselskap
  • Catharina Caprino
    Fotograf
  • Mira Stenvik Granly
    Art director
  • Pernille Vik Allesøe
    Digital markedsfører
  • Marianne Myhrer Kristiansen
    Markedsdirektør
  • Ola Wiig Hansen
    Fundraising manager
  • Stian Mina
    Digital markedsfører
  • Mariell Midtbø Bøyum
    Ansvarlig for sosiale medier
  • Anne-Mali Thyrum
    Kommunikasjonsrådgiver
  • Maria Lønneid
    Marketing manager
  • Elisabeth Bjønnes
    fadderansvarlig