Urge Intense, Wild Mango

Sendt inn av
Brandlab
Kunde
Coca Cola Enterprises Norge AS
Urge Intense er et produkt av at en ivrig interessegruppe har motivert en stor merkevare til ikke bare å høre på deres ønsker, men faktisk også følge deres oppfordringer. Coca-Cola ønsket å ta en posisjon i dagtid-energimarkedet og stimulere til utvikling og vekst i denne kategorien. 50 000 medlemmer av en Urge-fangruppe på Facebook forlangte at Coca-Cola skulle lytte til deres ønske om å videreutvikle produktet. I samarbeid med fansen ble Urge revitalisert og en ny smaksserie – Urge Intense – lansert på halvlitersbokser. Boksene fikk et røft, upolert og tegneserieinspirert uttrykk. Serien er blitt særdeles godt mottatt av kjernemålgruppen; gutter i tenårene. I løpet av fem år er serien utvidet med tre smaksvarianter. I designen har man hele tiden vært tro mot et formuttrykk som har differensiert produktene fra konkurrentene, men det var på tide med et lite skift. Det var et poeng at den fjerde varianten – Wild Mango – skulle revitalisere merkevaren. Den nye designen har, gjennom et forenklet visuelt uttrykk, bidratt til at merkevaren står tydeligere frem. Uttrykket er blitt enklere og mer dristig. Ved å la boksens metall være ubehandlet har man beholdt det gjenkjennelige røffe og upolerte, og samtidig har Urge Intense fått et nytt ”trøkk” i det visuelle uttrykket.

Bidragsytere

  • Peter John Devilliers (byHands)
    Illustrasjon
  • Einar Hatlo
    Kreativ leder
  • Rodney Booth, Truong Vu Pham, Oli Riches
    Grafisk Design
  • Karen Huffman
    Ansvarlig hos kunde