Usnakka

Sendt inn av
JCP PRAD
Kunde
Røde Kors
Usikkerhet er en naturlig del av livet som ung. Og det er viktig å kunne snakke med noen om det. Kors På Halsen er en gratis samtaletjeneste fra Røde Kors for barn og unge opp til 18 år, der man kan ta kontakt gjennom mail, telefon eller chat. Kors På Halsen ønsket å senke terskelen for å ta kontakt med dem, og vise at man også kan chatte med dem, noe som er en lavterskel kontaktform for målgruppen. <br /><br />I en serie med filmer med navnet «USNAKKA» skildres miljøet i en fiktiv vennegjeng og utfordringer der flere av dem kjenner på kroppspress, ensomhet og krangel i familien. Alle har noe de tenker på som kanskje hadde vært godt å prate med noen om. Alle historiene er basert på virkelige historier og innsikt fra Kors På Halsen.<br /><br />Hensikten med filmene var å øke kjennskapen til Kors på halsen. Og å vise at uansett hva du føler eller tenker på, så kan du snakke med Kors På Halsen om det. Kampanjen ble sendt i sosiale medier, blant annet på TikTok.

Bidragsytere

  • Øivind Kristiansen
    Kreatør
  • Helge Svendsen
    Kreatør
  • Angelica Askvik
    Kreatør
  • Camilla Hovind
    Prosjektleder
  • Lars Eia Kirkholm
    Rådgiver
  • Martin Pira
    Kreativ leder
  • Helene Hovda Lunde
    Produsent
  • Vittoria Røkke Passalacqua
    Produksjonsleder
  • Mone Mikkelsen
    Produsent
  • Susanne Falkum Løvik
    Regissør
  • Petter Holmern
    Filmfotograf
  • Elisabeth Bekkevard
    Casting
  • Nelli Kongshaug
    Ansvarlig hos kunde
  • Emily Ellis
    Ansvarlig hos kunde
  • Elisabeth Quarre Eggen
    Ansvarlig hos kunde