Vask de henda

Sendt inn av
TRY
Kunde
Lilleborg
Medieplassering
TV og App
Lano er en svært sterk merkevare. Likevel har Lano kanskje ikke helt klart å fornye seg og har hengt litt igjen i 60-70- og 80-tallet. Oppdragsgiver ønsket å sette fokus på håndvask, og det på en måte som var tilpasset foreldre (og barn) anno 2012. Løsningen ble en vaskeregle, eller rettere sagt en vaske-rap med 2012-innpakning. Det ble også utviklet en egen app hvor barn og foreldre kunne gjøre vaskingen til en lek. Barna elsker å samle stjerner, poeng, osv. Med denne appen kunne de samle tid – leketid med mamma eller pappa – hvis de var flinke til å vaske hendene. Og selvfølgelig kunne man lage skumsveiser. Låta ble populær og er utgitt i fullversjon. Det har også vært gjort mye PR i fb med den internasjonale håndvaskedagen og barnehager.

Bidragsytere

  • Øystein Halvorsen
    Tekstforfatter
  • Karin Lund
    Art Director
  • Martin Røstvold Thorsen
    Art Director
  • Lars Mitlid
    Konsulent
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • Paradox
    Produksjonsbyrå
  • Christoffer Carlin
    Regissør
  • Isabella Müller-Hansen, Silje Kristin Grip og Elin Tveito Lidman
    Ansvarlig hos kunde
  • Henrik Henriksen og Henriette Carlsen
    Producer
  • Komponist Big Ice/Andreas Willie Paulsen og Tekst Oral Bee/Anders Kranmo Smestad
    Musikk
  • Linda Tiller
    Prosjektleder
  • Fred Kihle
    Konsulent
  • Espen Aaeng
    Annet (må beskrives)